TPCBL атты оқытудың инновациялық әдісін білім беру үрдісіне енгізудің тиімділігі
https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-112-3-138-144
Аннотация
Зерттеу мақсаты. Студенттердің үлгерімінің сапалық көрсеткіштерін салыстыру арқылы TPCBL инновациялық білім беру әдістемесін оқу үдерісіне енгізудің тиімділігін бағалау.
Материалдар мен тәсілдер. Медициналық ЖОО-да сабақ өткізу кезінде теория, практика және клиника үштігіне (теория, практика және клиникалық оқыту) негізделген TPCBL инновациялық әдістемесін енгізудің тиімділігі зерттелді. «Астана медицина университеті» КеАҚ-да 2023 жылдың қыркүйегінен желтоқсанына дейін TPCBL әдістемесі бойынша сабақ өткізілді. Қалыпты физиология және гериатрия курсымен ішкі аурулар кафедралары қатысты. Эксперименттік топта «Жалпы медицина» білім беру бағдарламасының 3 курс студенттерінен құралған 679 адам (66 топ) (166 орыс тілінде оқитын, 513 қазақ тілінде оқитын студенттер) болды. «Сабир Рамзай» деп аталатын клиникалық жағдай зерттелді.
Нәтижелер мен талқылау. Жалпы, гериатрия курсымен ішкі аурулар кафедрасында оқу үлгерімінің сапа көрсеткіші енгізілгенге дейін (2022-2023 оқу жылы) – 94%, енгізілгеннен кейін (2023-2024 оқу жылы) – 96,5% құрады. Яғни, 2,5 пайызға өсті. 2022-2023 оқу жылымен салыстырғанда «Жалпы медицина» мамандығы бойынша 3 курс студенттерінің оқу үлгерімі енгізілгенге дейін (2022-2023 оқу жылы) – 91,1%, енгізілгеннен кейін (2023-2024 оқу жылы) – 96,4% құрады, яғни 5,3%-ға өсті.
Қорытындылар. Материалды меңгерудің кешенді, жүйелі тәсілі студенттерге теориялық білімдерін бекітуге, практикалық маңыздылығын анықтауға және жаңа материалды жақсы меңгеруге көмектеседі.
Авторлар туралы
А. К. СмагуловаҚазақстан
Гериатрия курсымен ішкі аурулар кафедрасы
010000, Астана қаласы, Бейбітшілік к-сі, 49А
Ш. Б. Сулейменова
Қазақстан
Шолпан Болатовна Сулейменова - Гериатрия курсымен ішкі аурулар кафедрасы
010000, Астана қаласы, Бейбітшілік к-сі, 49А
Г. С. Хусаинова
Қазақстан
Гериатрия курсымен ішкі аурулар кафедрасы
010000, Астана қаласы, Бейбітшілік к-сі, 49А
Б. А. Омиртаева
Қазақстан
Гериатрия курсымен ішкі аурулар кафедрасы
010000, Астана қаласы, Бейбітшілік к-сі, 49А
Г. Б. Курманова
Қазақстан
Гериатрия курсымен ішкі аурулар кафедрасы
010000, Астана қаласы, Бейбітшілік к-сі, 49А
А. А. Ыктияров
Қазақстан
Ш. И. Сарбасова атындағы микробиология және вирусология кафедрасы
010000, Астана қ., Сарыарқа даңғылы, 33
Әдебиет тізімі
1. Джин Ц. Образовательные технологии проблемного обучения в медицинском образовании: систематический обзор / Ц. Джин, С. М. Бриджес //Med. Internet. Res. – 2014. – №16 (12). – С. 251-256.
2. Инновационный метод «проблемноориентированного обучения» (problem-based learning – PBL) /С. Т. Нуртазин, Ж. М. Базарбаева, З. Б. Есимсиитова, Д. К. Ермекбаева //Успехи современного естествознания. – 2013. – №5. – С. 112-114.
3. Маклин С. Ф. Обучение на основе конкретных случаев и его применение в области медицины и здравоохранения: обзор мировой литературы //Журнал медицинского образования и разработки учебных программ. – 2016. – №3. – Р. 39-49.
4. Мустафина М. О. Методы активного обучения с позиции доказательности (обзор) /М. О. Мустафина, Е. С. Утеулиев, Д. О. Карибаева // Вестник КазНМУ. – 2016. – №2. – С. 419-422.
5. Мустафина М. О. Эффективность методов активного обучения у врачей-интернов по специальности «Врач общей практики» /М. О. Мустафина, Е. С. Утеулиев, Д. И. Купеншеева //Вестник КазНМУ. – 2016. – №2. – С. 416-418.
6. Петрова В. Н. Возможности применения технологии проблемно-ориентированного обучения (PBL) в практике высшего образования (на примере ТГУ) //Сибирский психологический журнал. – 2017. – №65. – С. 112-124.
7. Проблемно-ориентированное обучение: уроки медицинского образования и проблемы управленческого образования /Т. Унгаретти, К. Р. Томпсон, А. Миллер и др. //Acad. Manag. Learn. Edu. – 2015. – Вып. 14. – С. 173-186.
8. Exploring the Efficacy of Replacing Linear Paper-Based Patient Cases in Problem-Based Learning With Dynamic Web-based Virtual Patients: Randomized Controlled Trial /T. Poulton, R. H. Ellaway, J. Round //J. Med. Internet. Res. – 2014. – V. 16 (11). – P. 240.
9. Ho D. W. Performance of speech-language pathology students in problem-based learning tutorials and in clinical practice /D. W. Ho, T. L. Whitehill, V. Ciocca //Clin. Linguist. Phon. – 2014. – V. 28 (1-2). - Pp. 102-16.
10. Introduction of an innovative method of problem-based learning (PBL) in the educational process of JSC «MUA» /K. M. Khamchiyev, G. A. Zhaksylykova, Zh. K. Bukeeva, G. A. Derbissalina //Astana meditsinalyk journal. – 2014. – №3. – Pp. 274-277.
11. Jin J. Understanding silence in problem-based learning: a case study at an English medium university in Asia //Clin. Linguist. Phon. – 2014. – V. 28 (1-2). – Pp. 72-82.
12. Khamchiyev K. M. Application of elements of teaching methods based on decision-making in medical university /K. M. Khamchiyev, M. K. Zhanalieva, Sh. A. Madieva //XI International scientific and practical conference «European scientific and practical conference». – Penza, 2018. – Pp.75-77.
13. Khamchiyev K. M. Experience in implementing problem-based learning in medical education international journal of experimental education. – Moscow, 2015. – №7. – Pp. 129-131.
14. Khamchiyev K. M. PBL as a motivation for studying fundamental disciplines //Astana meditsinalyk journal. – 2016. – №2 (special issue). – Pp. 234-237.
15. Khamchiyev K. M. Problem-based learning (PBL) in medical education /K. M. Khamchiyev, G. A. Derbissalina //Materials of the VI all-Russian conference with international participation «Medical education – 2015». – Moscow. – April 2-3, 2015. – Pp. 432-433.
16. Khamchiyev K. M. Problem-based learning (PBL) in medical education in Kazakhstan /K. M. Khamchiyev, A. A. Ostanin //Materials of the international conference. – 2017. – V. 2. – Pp. 28-30.
17. Khamchiyev K. M. Problem-based learning: experience of implementation in «Astana Medical University» /K. M. Khamchiyev, G. A. Derbissalina, M. R. Popova //Materials of the all-Ukrainian scientific and practical conference with international participation «Introduction of innovative technologies in medical education: problem-oriented training and virtual patient». – Zaporozhye, 2015. – Pp. 169-171.
18. Kong A. P. Students' perceptions of using Problem-Based Learning (PBL) in teaching cognitive communicative disorders //Clin. Linguist. Phon. – 2014. – V. 28 (1-2). – Pp. 60-71.
19. Problem-based learning (PBL): students' opinion /K. Khamchiyev, G. Derbissalina, Zh. Bekbergeova, A. Ostanin //Materials of the all-Ukrainian scientific and practical conference with international participation «Introduction of innovative technologies in medical education: problem-oriented training virtual and patient». – Zaporozhye, 2015. – Pp. 4-6.
20. Results of approbation of problem-based learning in JSC «Medical University Astana» /G. A. Derbissalina, K. M. Khamchiyev, Z. T. Gabdilashimova, Zh. B. Bekbergenova //Materials of the VI all-Russian conference with international participation. – Moscow. – April 2-3, 2015. – Pp. 109-110.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Смагулова А.К., Сулейменова Ш.Б., Хусаинова Г.С., Омиртаева Б.А., Курманова Г.Б., Ыктияров А.А. TPCBL атты оқытудың инновациялық әдісін білім беру үрдісіне енгізудің тиімділігі. Медицина және экология. 2024;(3):138-144. https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-112-3-138-144
For citation:
Smagulova A.K., Suleymenova Sh.B., Khusainova G.S., Omirtaeva B.A., Kurmanova G.B., Yktiyarov A.A. Effectiveness of implementation of innovative educational methods tpcbl into the educational process. Medicine and ecology. 2024;(3):138-144. (In Russ.) https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-112-3-138-144