Патологияны оқытудың заманауи аспектілері
https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-112-3-129-137
Аннотация
Кіріспе. Медицина саласындағы бакалавриаттың оқу бағдарламалары көбінесе оқу мүмкіндіктерін теңестіре алмайды және студенттерге теория мен практиканы байланыстыруға мүмкіндік беретін іргелі және клиникалық ғылымдарды зерттеуді біріктіре алмайды. Эксперименттік оқыту әдісінің жоғары білім беру әлеуеті оның практикалық бағытына ғана емес, сонымен қатар рефлексия мүмкіндігіне оқу үдерісінде сыни талдау мен білім синтезіне байланысты.
Зерттеудің мақсаты. Студенттердің пәнді түсінуі және алған ілімін кейіннен клиникалық практикада қолдану тиімділігін арттыру үшін патологияны зерттеу кезінде эмпирикалық оқытуды енгізу мүмкіндігін бағалау.
Материалдар мен әдістер. Зерттеу үлгісін (n=362) 2022-2023 оқу жылында «Жалпы патология» және «Мүшелер мен жүйелердің патологиясы» пәндері бойынша оқитын «Қарағанды медицина университеті» КеАҚ 3 курс студенттері құрады. Іріктеме құрамына 19-22 жас аралығындағы ер жынысты білім алушылардың 48,9% және әйел жыныстың 51,1% кірді. Респонденттер эксперименттік оқыту әдісін қолдана отырып негізгі топқа (n=96) және дәстүрлі оқыту форматын қолдана отырып бақылау тобына (n=266) бөлінді. Студенттердің оқумен қанағаттануын зерттеу және студенттердің медициналық білім беру негіздері туралы түсінігін қалыптастыратын сипаттамаларды анықтау арнайы әзірленген сауалнаманың көмегімен жүргізілді. Зерттеу топтарының студенттерінің бағаларын сипаттау үшін сипаттамалық статистика әдістері қолданылды, ашық сұрақтар арқылы жиналған деректерді зерттеу үшін тақырыптық талдау қолданылды.
Нәтижелер. Оқытушымен өзара әрекеттесу және талқылау мүмкіндігі зерттелетін жағдайлардың микропрепараттарын бірлесіп қарау барысында студенттердің 95,8% және 97,9% «өте жақсы» деп бағаланды. Медициналық білім берудің негізгі сипаттамаларына қатысты патологияны зерделеу кезінде төрт кең ауқымды тақырып верификацияланды: іргелі медициналық білім беру, медициналық білім алу кезінде оқытушымен өзара іс-қимыл, медициналық білім берудегі оқу материалдары және медициналық білім беру саласындағы бағалау.
Талқылау. Патологияны зерттеу кезінде интерактивті топтарды қабылдаудың жоғары деңгейі және студенттердің жалпы қанағаттануы қазіргі медициналық білім беруде белсенді оқыту әдістемелеріне деген ұмтылыс пен қажеттілікті көрсетеді.
Қорытындылар. Алынған мәліметтерге сүйене отырып, патологияны практикалық оқытуды оқыту мазмұны мен стратегияларын қайта қарау арқылы жақсартуға болады.
Авторлар туралы
С. А. МұсабековаҚазақстан
100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40
К. Э. Мхитарян
Қазақстан
Ксения Эдуардовна Мхитарян
100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40
Х. Р. Абдикадирова
Қазақстан
100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40
Р. М. Дусмаилов
Қазақстан
100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40
Әдебиет тізімі
1. Итинсон К. С. Современные методы обучения в медицинском вузе //Региональный вестник. – 2020. – №3 (42). – С. 51-52.
2. Мусабекова С. А. Новые технологии – современному образованию: геймификация при обучении медицине /С. А. Мусабекова, О. А. Костылева, С. Н. Журавлев //Вестник Казахского Национального медицинского университета. – 2018. – №2. – С. 296-299.
3. Мусабекова С. А. О роли дистанционного обучения в системе послевузовского медицинского образования /С. А. Мусабекова, О. А. Костылева, Р. Ж. Ныгызбаева //Вестник Кар-ГУ. – 2017. – №3 (87). – С. 34-41.
4. Abualadas H. M. Achievement of learning outcomes in non-traditional (online) versus traditional (face-to-face) anatomy teaching in medical schools: A mixed method systematic review /H. M. Abualadas, L. Xu //Clin. Anat. – 2023. – V. 36(1). – P. 50-76.
5. Belezini E. The superiority of interactive courses combined with the teacher’s physical presence in the undergraduate pathology curriculum /E. Belezini, N. Katsoulas, G-E. Thomopoulou //J. Contemp. Med. Educ. – 2021. – V. 11 (1). – P. 1-5.
6. Degtjarjova I. Student as stakeholder:" voice of customer" in higher education quality development /I. Degtjarjova, I. Lapina, D. Freidenfelds //Marketing and Management of Innovations. – 2018. – V. 2. – P. 388-398.
7. Ishak A. Virtual Pathology Education in Medical Schools Worldwide during the COVID-19 Pandemic: Advantages, Challenges Faced, and Perspectives /A. Ishak, M. M. Alrawashdeh, M. Meletiou-Mavrotheris //Diagnostics (Basel). – 2022. – V. 12 (7). – P. 1578.
8. Koch L. K. Medical Education in Pathology: General Concepts and Strategies for Implementation /L. K. Koch, O. H. Chang, S. M. Dintzis //Arch. Pathol. Lab. Med. – 2021. – V. 145 (9). – P. 1081-1088.
9. Latif R. comparison of debate and role play in enhancing critical thinking and communication skills of medical students during problem-based learning /R. Latif, S. Mumtaz, R. Mumtaz //Biochem. Mol. Biol. Educ. – 2018. – V. 4 (46). – P. 336-342.
10. Lee B. C. A Web-Based Virtual Microscopy Platform for Improving Academic Performance in Histology and Pathology Laboratory Courses: A Pilot Study /B. C. Lee, S. T. Hsieh, Y. L. Chang //Anat. Sci. Educ. – 2020. – V. 13 (6). – P. 743-758.
11. Maity S. Virtual Versus Light Microscopy Usage among Students: A Systematic Review and Meta-Analytic Evidence in Medical Education /S. Maity, S. Nauhria, N. Nayak //Diagnostics (Basel). – 2023. – V. 13 (3). – P. 558.
12. Manou E. Evaluating e-Learning in the Pathology Course During the COVID-19 Pandemic /E. Manou, E. C. Lazari, A. C. Lazaris //Adv. Med. Edu.c Pract. – 2022. – V. 30 (13). – P. 285-300.
13. Manou E. Asynchronous E-learning after synchronous E-learning in the pathology course. When is the proper time for this transition /E. Manou, E. C. Lazari, G. E. Thomopoulou //J. Educ. Health. Promot. – 2022. – V. 11 (1). – P. 200.
14. Ozgonul L. Comparison of lecture and team-based learning in medical ethics education /L. Ozgonul, M. K. Alimoglu //Nurs. Ethics. – 2019. – V. 26 (3). – P. 903-913.
15. Punjabi L. S. Medical Education in Pathology: Novel Strategies for Consideration /L.S. Punjabi, A. Z. H. Loh //Arch. Pathol. Lab. Med. – 2022. – V. 146 (6). – P. 659.
16. Roman V. M. Experiential Learning in Undergraduate Education – Doing and Reflecting // Am. J. Med. Sci. – 2018. – V. 356 (2). – P. 188.
17. Veer V. Incorporating Mixed Reality for Knowledge Retention in Physiology, Anatomy, Pathology, and Pharmacology Interdisciplinary Education: A Randomized Controlled Trial /V. Veer, C. Phelps, C. Moro //Med. Sci. Educ. – 2022. – V. 32 (6). – P. 1579-1586.
18. Wilhelm J. Perceptions, satisfactions, and performance of undergraduate students during Covid-19 emergency remote teaching /J. Wilhelm, S. Mattingly, V. H. Gonzalez //Anat. Sci. Educ. – 2022. – V. 15 (1). – P. 42-56.
19. Yadav V. The need of modifying current teaching in pathology practical classes – A study from second professional MBBS student's perspective in North India /V. Yadav, R. Shrimal, V. Kumar, A. V. Deshmukh //Mustansiriya Med. J. – 2022. – V. 21. – P. 78-83.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Мұсабекова С.А., Мхитарян К.Э., Абдикадирова Х.Р., Дусмаилов Р.М. Патологияны оқытудың заманауи аспектілері. Медицина және экология. 2024;(3):129-137. https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-112-3-129-137
For citation:
Mussabekova S.A., Mkhitaryan X.E., Abdikadyrova H.R., Dusmailov R.M. Modern aspects of pathology teaching. Medicine and ecology. 2024;(3):129-137. (In Russ.) https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-112-3-129-137