IMPLEMENTATION EXPERIENCE OF RBL AT THE DEPARTMENT OF GENERAL PHARMACOLOGY
Abstract
About the Authors
L. I. PivenKazakhstan
K. U. Karabaeva
Kazakhstan
A. R. Romanova
Kazakhstan
T. V. Kim
Kazakhstan
T. L. Nikoiayeva
Kazakhstan
M. K. Kuderinova
Kazakhstan
L. V. Penkova
Kazakhstan
References
1. Артюхина А. И. Образовательная среда высшего учебного заведения как педагогический феномен: монография. - Волгоград: Изд-во ВолГМУ, 2006. - 237 с.
2. Белогурова В. А. Научная организация учебного процесса. - М.: ГЭОТАР-Медиа, 2010. - 512 с.
3. Дианкина М. С. Профессионализм преподавателя высшей медицинской школы (психолого-педагогический аспект). - М.: 2002. -256 с.
4. Кемелова Г. С. Научно - ориентированное обучение в медицинском образовании /Г. С. Кемелова, М. А. Газалиева, Н. Ш. Ахметова //Междунар. журн. прикладных и фундаментальных исследований. - 2015. - №12-10. - С. 1866-1869.
5. Кудрявая Н. В. Врач-педагог в изменяющемся мире: Традиции и новации /Н. В. Кудрявая, Е. М. Уколова, А. С. Молчанов. - М.: ГОУ ВУНЦМЦ МЗ РФ, 2001. - 304 с.
6. Basic Medical Education WFME Global Standards for Quality Improvement. The 2012 Revision. WFME Office. - University of Copenhagen. - Denmark, 2012. - 46 р.
7. Knutson K. Bringing the excitement and motivation of research to students; Using inquiry and research-based learning in a year-long biochemistry laboratory /K. Knutson, J. Smith, P. Nichols et al. //Biochem. Mol. Biol. Educ. - 20l0. - V. 38(5). - P. 324-329.
Review
For citations:
Piven L.I., Karabaeva K.U., Romanova A.R., Kim T.V., Nikoiayeva T.L., Kuderinova M.K., Penkova L.V. IMPLEMENTATION EXPERIENCE OF RBL AT THE DEPARTMENT OF GENERAL PHARMACOLOGY. Medicine and ecology. 2018;(1):149-155. (In Russ.)