Preview

Medicine and ecology

Advanced search

TO THE QUESTION OF TEACHING RUSSIAN CONDITIONAL Y-CONCENSSIONAL CONSTRUCTIONS TO MEDICAL STUDENTS IN PANDEMIC TIMES

Abstract

The article deals with the issues of teaching Russian syntactic constructions of condition and concession to students of Kazakh language groups. The system of exercises for the development of oral and written speech of students, stylistically justified choice of syntactic variants taking into account the situation of their use is offered. Exercises are made taking into account professional orientation and correspond to the speech topics of the program.

About the Author

N. N. Savina
Karaganda medical university
Kazakhstan


References

1. Литвинов А. В. Виды компетенций, формируемые при обучении деловому общению студентов-лингвистов //Сб. статей «Язык, сознание, коммуникация». - М.: МАКС Пресс, 2005. - С. 139.

2. Стафеев Р. М. Герменевтические принципы формирования профессиональной иноязычной коммуникативной компетенции специалиста /Р. М. Стафеев, Э. А. Утебаева // Матер. республ. науч.-теоретич. конф. Карагандинского юридического института им. Б. Бейсенова. - Караганда, 2007. - С. 84.

3. Хамитова А. Г. Обучение «грамотному» говорению //Матер. II республ. науч.-практ. конф. «Проблемы лингвистики начала XXI века». - Караганда: Карагандинский государственный университет им. Е.А. Букетова, 2004. - С. 273.


Review

For citations:


Savina N.N. TO THE QUESTION OF TEACHING RUSSIAN CONDITIONAL Y-CONCENSSIONAL CONSTRUCTIONS TO MEDICAL STUDENTS IN PANDEMIC TIMES . Medicine and ecology. 2021;(2):94-96. (In Russ.)

Views: 211


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)