Preview

Medicine and ecology

Advanced search

VALUE ORIENTATIONS OF NURSERY BACHELOR BY THE OPINION OF STUDENTS OF «NURSING» SPECIALTY OF KSMU

Abstract

The article presents the results of the study of value orientations of students of the specialty «Nursing», studying at the Karaganda state medical university. The study used the psychodiagnostic method «Diagnosis of the real structure of the value orientations of the individual» of S. S. Bubnov and the questionnaire of personal orientation of Shostroma, the author's questionnaire and the method of in-depth focus interview. The results obtained testify to the average degree of self-actualization of the identity of the participants in the sample, the importance for them of professional and career values, but the need to develop and improve communicative competence.

About the Authors

L. L. Matsiyevskaya
Karaganda state medical university
Kazakhstan


Yu. S. Agafonova
Urban center for primary health care
Kazakhstan


References

1. Алексеева В. Г. Ценностные ориентации как фактор жизнедеятельности и развития личности //Психол. журн. - 2004. - Т. 5, №5. -С. 63-70.

2. Гинсбург М. Р. Психологическое содержание личностного самоопределения // Вопр. психологии. - 2006. - №3 - С. 187.

3. Карпова Н. П. Некоторые проблемы формирования ценностных ориентаций подростков в современном обществе / Н.П. Карпова //Наука и образование. - 2006. - №4. - С. 113-118.

4. Сорокина Ю. Е. Ценностные ориентации в контексте смысловой перспективы проектов жизни //Журн. Тульского гос. ун-та. -2012. - №1. - С. 25-32.

5. Фельдштейн Д. И. Приоритетные направления развития психологических исследований в области образования и самообразования современного человека. - М.: Смысл, 2003. - 134 с.


Review

For citations:


Matsiyevskaya L.L., Agafonova Yu.S. VALUE ORIENTATIONS OF NURSERY BACHELOR BY THE OPINION OF STUDENTS OF «NURSING» SPECIALTY OF KSMU. Medicine and ecology. 2018;(4):121-125. (In Russ.)

Views: 184


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)