Фармацевтикалық өндірістердің оқыту жүйесінің сапасын бағалау модельдерін салыстыру
https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-113-4-152-158
Аннотация
Персоналды оқыту тиісті өндірістік практика стандартымен реттелетін маңызды тармақтардың бірі болып табылады. Фармацевтикалық өндірісте сауатты құрылған және жолға қойылған оқыту жүйесі компаниядағы барлық процестердің сапасын қамтамасыз етудің және сәйкесінше кәсіпорында өндірілетін өнімнің, дәрілік заттардың және/немесе медициналық бұйымдардың сапасын, тиімділігі мен қауіпсіздігін қамтамасыз етудің маңызды аспектісі болып табылады. Оқыту сапасын бағалау фармацевтикалық өндірісті оқыту жүйесінің тиімді жұмыс істеуі мен жетілдіруінде және қажетті нәтижелерге қол жеткізуде шешуші рөл атқарады. Білім беруді бағалау әдістері уақыт өте келе дамып, жетілдіріліп, қазіргі заманның өзгеріп отыратын модельдері мен талаптарын көрсетеді. Бұл мақалада салыстыру үшін оқыту жүйесінің сапасын бағалаудың төрт негізгі моделі келтірілген: Киркпатрик моделі, Филипс моделі, Стаффлбим моделі және Берн моделі.
Бағалаудың төрт деңгейіне - реакцияға, оқуға, мінез-құлыққа және нәтижелерге негізделген Киркпатрик моделі өзінің қарапайымдылығы мен практикалығына байланысты кеңінен қолданылады. Филипстің моделі оқытуға инвестицияны және оның бизнес нәтижелеріне әсерін бағалауға бағытталған. Оқу процесін бағалауға бағытталған Стаффлбим моделі оқу сапасын үздіксіз жақсарту үшін деректерді жинаудың бірнеше әдістерінің жүйесін ұсынады. Берн моделі сапалық және сандық бағалау әдістерін қамтитын интеграцияланған бағалау әдісін ұсынады.
Бұл модельдердің әрқайсысының артықшылықтары мен кемшіліктері бар және оларды таңдау фармацевтикалық өндірістің нақты білім беру және ұйымдастырушылық қажеттіліктеріне байланысты. Белгілі бір жағдайға сәйкес келетін модельді таңдау үшін бағалаудың мәнмәтіні мен мақсаттарын ескеру маңызды.
Авторлар туралы
А. Д. ЕрмуханбетоваҚазақстан
Ажар Данияровна Ермуханбетова
050012, Алматы қ., Төле би к-сі, 94
А. Ж. Кудайбергенов
Қазақстан
050012, Алматы қ., Төле би к-сі, 94
Г. М. Кадырбаева
Қазақстан
050012, Алматы қ., Төле би к-сі, 94
К. Т. Кашананова
Қазақстан
050012, Алматы қ., Төле би к-сі, 94
Ф. А. Багиярова
Қазақстан
050012, Алматы қ., Төле би к-сі, 94
Әдебиет тізімі
1. Ващенко Н. В. Практики оценки эффективности управления человеческими ресурсами через систему обучения //Вести автомобильно-дорожного института. – 2020. – №4. – С. 126-133.
2. Долженко Р. А. Система корпоративного обучения: содержание, место в системе образования и основные подходы к реализации в компании //Педагогическое образование в России. – 2017. – №3. – С. 6-14.
3. Краснова Е. С. Методы оценки эффективности системы обучения персонала на предприятиях в современных условиях /Е. С. Краснова, А. В. Кутузова //Матер. междунар. науч.-практ. конф. «Молодёжь Сибири – науке России». – Новосибирск, 2018. – С. 120-123.
4. Кудряшов В. С. Основы формирования системы обучения персонала организации /В. С. Кудряшов, Е. А. Мосеева //Juvenis scientia. – 2017. – №2. – С. 19-24.
5. Попова А. В. Система обучения персонала в организации //Инновации в науке. – 2018. – №4 (80). – С. 26-30.
6. Приказ и. о. Министра здравоохранения Республики Казахстан от 4 февраля 2021 года № ҚР ДСМ-15 «Об утверждении надлежащих фармацевтических практик». – URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2100022167 (дата обращения: 01.05.2024).
7. Решение Совета Евразийской экономической комиссии от 3 ноября 2016 года № 77 «Об утверждении Правил надлежащей производственной практики Евразийского экономического союза». — URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/H16EV000077 (дата обращения: 01.05.2024).
8. Ali M. S. Training Evaluation Models: Comparative Analysis /M. S. Ali, M. Tufail, R. Qazi // Research Journal of Social Sciences and Economics Review. – 2022. – V. 3, №4. – P. 51-63.
9. Cahapay M. Kirkpatrick model: Its limitations as used in higher education evaluation //International Journal of Assessment Tools in Education. – 2021. – V. 8. – №1. – P. 135-144.
10. CIRO Model: The Definitive Guide. – URL: https://kodosurvey.com/blog/ciro-model-definitiveguide (дата обращения: 02.05.2024).
11. Iqbal Z. A comparative analysis of the efficacy of three program-evaluation models – A review on their implication in educational programs // Humanities & Social Sciences Reviews. – 2021. – V. 9, №3. – P. 326-336.
12. Molope M. Evaluation of the community development practitioners’ professional development programme: CIPP model application /M. Molope, A. Oduaran //Development in Practice. – 2020. – V. 30, №2. – P. 194-206.
13. Nouraey P. Educational program and curriculum evaluation models: a mini systematic review of the recent trends //Universal J Educ Res. – 2020. – V. 8, №9. – P. 4048-4055.
14. Phillips R. O. I. Model: The 5 Levels of Training Evaluation (2024). — URL: https://whatfix.com/blog/phillips-roi-model/ (дата обращения: 03.05.2024).
15. What Is The Kirkpatrick Model? — URL: https://www.kirkpatrickpartners.com/the-kirkpatrickmodel/ (дата обращения: 02.05.2024).
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Ермуханбетова А.Д., Кудайбергенов А.Ж., Кадырбаева Г.М., Кашананова К.Т., Багиярова Ф.А. Фармацевтикалық өндірістердің оқыту жүйесінің сапасын бағалау модельдерін салыстыру. Медицина және экология. 2024;(4):152-158. https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-113-4-152-158
For citation:
Yermukhanbetova A.D., Kudaibergenova A.Zh., Kadyrbayeva G.M., Kashananova K.T., Bagiyarova F.A. Comparison of models of pharmaceutical productions’ training system’s quality assessment. Medicine and ecology. 2024;(4):152-158. (In Russ.) https://doi.org/10.59598/ME-2305-6045-2024-113-4-152-158