SELF-WORKING TUTORIALS IN THE STRUCTURE OF HIGHER MEDICAL EDUCATION IN NEW INNOVATIVE CONDITIONS
Abstract
About the Authors
M. S. AskarovKazakhstan
Kh. B. Bismiidin
Kazakhstan
A. Z. Kusainov
Kazakhstan
M. A. Rakhmanov
Kazakhstan
References
1. Акмырза З. Ш. Педагогическая техника в имиджелогии преподавателя /З. Ш. Акмырза, Н. М. Жулаева, А. Ж. Накпаева //International Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE». - 2016. - №6 (10), Vol. 4. - С. 36-37.
2. Андронов В. П. Формирование клинического мышления в условиях вузовского обучения //Известия Самарского научного центра Российской академии наук. - 2012. - Т. 14, №2. - С. 106-119.
3. Ахмедьянова Г. Ф. О стратегии модульного преподавания дисциплины в вузе /Г. Ф. Ахмедьянова, A. M. Пищухин //Успехи современного естествознания.- 2007.- №10. - С. 41.
4. Ветштейн С. С. Ценностные ориентации студентов медицинского университета /С. С. Ветштейн, В. Б. Молотов-Лучанский, Г. С. Кемелова //Тр. конф. «Проблемы и опыт реализации болонских соглашений». - Будва, 2012. - С. 101-104.
5. Койков В. В. Методология медицинской науки и образования /В. В. Койков, Г. А. Дербисалина //Денсаулық сақтауды дамыту журналы. - 2012. - №4 (65). - С. 67-78.
6. Лукьянец П. Б. Творческие основания клинического мышления //Омский научный вестник. - 2010. - №2 (86). - С. 126-129.
7. Пещеров Г. И. Методология научного исследования: Учеб. пособие /Г. И. Пещеров, О. Н. Слоботчиков. - М.: Институт мировых цивилизаций, 2017. - 312 с.
8. Ясько Б. А. Клиническое мышление в структуре профессионального мышления врача //Человек. Сообщество. Управление. -2008. - №4. - С. 82-91.
9. Bakeev D. A. The influence of education on the quality and standard of living. specificities of the educational process in Russia /D. A. Bakeev, I. A. Berdysh, Y. O. Agafonova //Сб. науч. тр. «Основные вопросы теории и практики педагогики и психологии». - Омск, 2016. -199 с.
10. Boris K. Kluchnikov Reflections on the concept and practice of educational planning // Prospects. - 1980. - V. 10. - Pp. 27-39.
11. Jacobs E. A. Five teacher profiles in student-centred curricula based on their conceptions of learning and teaching //BMC Medical Education. -2014. - V. 14. - P. 220.
12. Marilla D. Svinicki Moving Beyond «It worked»: The Ongoing Evolution of Research on Problem-Based Learning in Medical Education // Educ. Psychol. Rev. - 2007. - V. 19. - P. 63.
13. Rachel E. Medical education and professional development //Medical teacher's community journal. - 2014. - №4. - Pp. 26-31.
14. Salter K. L. Knowledge «Translation» as social learning: negotiating the uptake of research-based knowledge in practice /K. L. Salter, A. Kothari //BMC Medical Education. - 2016. - V. 16. - P. 76.
15. Vogeltanz-Holm N. Implementation and Evaluation of a Team-Based Learning Approach Within a Hybrid Problem-Based Learning Medical Education Curriculum /N. Vogeltanz-Holm, L. M. Olson, K. E. Borg //Med. Sci. Educ. - 2014. - V. 24. - P. 125.
16. Wang E. A. Developing an integrated framework of problem-based learning and coaching psychology for medical education: a participatory research //BMC Medical Education. - 2016. -V. 16. - Pp. 1-14.
Review
For citations:
Askarov M.S., Bismiidin Kh.B., Kusainov A.Z., Rakhmanov M.A. SELF-WORKING TUTORIALS IN THE STRUCTURE OF HIGHER MEDICAL EDUCATION IN NEW INNOVATIVE CONDITIONS. Medicine and ecology. 2018;(2):121-124. (In Russ.)