THE ROLE OF MENTORING IN THE MEDICAL EDUCATION SYSTEM
Abstract
About the Authors
G. Zh. MershenovaKazakhstan
B. N. Mirzayeva
Kazakhstan
N. B. Myrzashova
Kazakhstan
References
1. Козлов А. Б. Традиции наставничества в Республиканской психиатрической больнице /А. Б. Козлов, Л. Г. Ронжина, А. В. Аверин // Матер. Всерос. науч.-практ. конф. «Сестринское дело в психиатрии». - Чебоксары, 2006. -С. 55-59.
2. Ронжина Л. Г. Наставничество как одна из форм воспитания и обучения молодого специалиста на рабочем месте /Л. Г Ронжина, А. В. Аверин //Тр. междунар. науч.-практ. конф. «Сестринское дело и высшее сестринское образование в XXI веке. Проблемы и перспективы». - СПб: СПбГМА им. И.И. Мечникова, 2012. - С. 35-36.
3. Ронжина Л. Г. Обучение и наставничество среднего медицинского персонала /Л. Г Ронжина, А. В. Аверин //Тез. докл III съезда психиатров, наркологов и психотерапевтов Чувашской Республики. - Чебоксары, 2005. -C. 303-306.
4. Allen T. D. Career benefits associated with mentoring for protege's: a meta-analysis /T.D. Allen, L. T. Eby, M. L. Poteet //Journ. of Applied Psychology. - 2004. - V. 89 (1). - Pp. 127136.
5. Berk R. A. Measuring the effectiveness of faculty mentoring relationships /R. A. Berk, J. Berg, R. Mortimer //Academic Medicine. - 2005. -V. 80 (1). - Pp. 66-71.
6. Buddeberg-Fischer B. Formal mentoring programmes for medical students and doctors - a review of the Medline literature /B. Buddeberg-Fischer, K. D. Herta //Medical Teacher. - 2006. -V. 28 (3). - Pp. 248-257.
7. Garr R. O. A qualitative study of mentoring and career progression among junior medical doctors. International /R. O. Garr, P. Dewe // Journ. of Medical Education. - 2013. - V. 4. - Pp. 247-252.
8. Kashiwagi D. T. Mentoring programs for physicians in academic medicine: a systematic review /D. T. Kashiwagi, P. Varkey, D. A. Cook // Academic Medicine. - 2013. - V. 88(7). - Pp. 1029-1037.
9. Sambunjak D. A systematic review of qualitative research on the meaning and characteristics of mentoring in academic medicine /D. Sambunjak, S. E. Straus, A. Marusic //Journ. of General Internal Medicine. - 2010. - V. 25(1). -Pp. 72-78.
10. Steven A. Mentoring for NHS doctors: perceived benefits across the personalprofessional interface /A. Steven, J. Oxley, W. G. Fleming // Journ. of the Royal Society of Medicine. - 2008. -V. 101. - Pp. 552-557.
Review
For citations:
Mershenova G.Zh., Mirzayeva B.N., Myrzashova N.B. THE ROLE OF MENTORING IN THE MEDICAL EDUCATION SYSTEM. Medicine and ecology. 2018;(1):145-148. (In Russ.)