Preview

Medicine and ecology

Advanced search

ACTIVE TEACHING METHODS IN OPHTHALMOLOGY AND OTORHINOLARYNGOLOGY

Abstract

Active teaching methods and a competence-based approach are ways to update medical education in the Republic of Kazakhstan. In modern conditions, the quality of medical care is directly related to innovative teaching methods. Active teaching methods used at the Department of ophthalmology and otorhinolaryngology allow students to master the knowledge, skills and abilities necessary for professional activity, to master the skills of clinical thinking, to approach decision-making with great responsibility; they increase students' interest and the quality of material assimilation, efficiency and productivity of training, and develop their creative abilities.

About the Authors

L. S. Li
Karaganda Nedical university
Kazakhstan


G. P. Arinova
Karaganda Nedical university
Kazakhstan


S. P. Arinova
Karaganda Nedical university
Kazakhstan


V. I. Kuznetsova
Karaganda Nedical university
Kazakhstan


References

1. Жук О. Л. Междисциплинарная интеграция как условие реализаций идей устойчивого развития в профессиональной подготовке студентов //Вестн. Белорусского государственного университета. Сер. Филология. Журналистика. Педагогика. - 2014. - №3. - С. 64-70.

2. Красножон Г. А. Компетентностный подход как основа высшего медицинского образования /Г. А. Красножон, О. П. Крыжановская //Матер. VII науч.-практ. конф. «Спецпроект: анализ научных исследований». - Владивосток, 2012. - С. 212-214.

3. Мандриков В. Б. Междисциплинарная интеграция в образовательном пространстве медицинского вуза /В. Б. Мандриков, А. И. Краюшкин, А. И. Перепелкин //Матер. ХХ межрегион. учеб.-метод. конф. «Медицинское образование в XXI веке: традиции и инновации». -Архангельск, 2015. - С. 63-65.

4. Пшенникова Е. В. Междисциплинарная интеграция в рамках модульного образования в медицинском институте. Вестник Северовосточного федерального университета им. М.К. Аммосова /Е. В. Пшенникова, Н. В. Борисова, И. Ш. Малогулова //Медицинские науки. - 2017. -№1 (06). - С. 123-126.

5. Русина Н. А. Компетентностью подход в системе высшего медицинского образования //Высшее образование в России. - 2010. -№2. - С. 100-107.

6. Тао Ю.-Й. Применение практического обучения в сочетании с проблемным режимом обучения в клиническом обучении офтальмологии /Ю.-Й. Тао, Х. Чжун //International eye science. - 2016. - V. 16 (6). - C. 1137-1139.

7. Шестакова Л. А. Теоретическая основа междисциплинарной интеграции в образовательном процессе //Вестн. Московского унта им. С. Ю. Витте. Серия 3: Педагогика. Психология. Образовательные ресурсы и технологии. - 2013. - №1 (2). - С. 47-52.

8. Шибаев В. П. Моделирование и организация учебной деятельности студентов на основе междисциплинарной интеграции: Дис..канд. пед. Наук. - Ставрополь, 2008. - С. 163-164.


Review

For citations:


Li L.S., Arinova G.P., Arinova S.P., Kuznetsova V.I. ACTIVE TEACHING METHODS IN OPHTHALMOLOGY AND OTORHINOLARYNGOLOGY. Medicine and ecology. 2020;(3):72-74. (In Russ.)

Views: 187


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)