Preview

Medicine and ecology

Advanced search

EXPERIENCE OF REMOTE TRAINING USING THE MOODLE PLATFORM AT THE ONCOLOGY DEPARTMENT OFKARAGANDAMEDICAL UNIVERSITY

Abstract

The paper reveals the features of students of the Higher Medical School, their modern perception of information as representatives of a new digital generation. The importance of using distance learning technology in the university's educational process as an additional way of mastering the information is substantiated. The prevalence of students' visual perception of information is confirmed. The electronic platform Moodle, with an online course developed by our teachers, is characterized by reliability and ease of use. The experience of the use of distance learning technologies is analyzed at the Department of Oncology of the Medical University of Karaganda. The existing difficulties of using distance learning technologies in higher education are detailed.

About the Authors

N. A. Kabildina
Karaganda medical university
Kazakhstan


A. R. Beisenayeva
Karaganda medical university
Kazakhstan


Y. L. Poluektova
Karaganda medical university
Kazakhstan


V. A. Zhumaiiyeva
Karaganda medical university
Kazakhstan


Ye. V. Kruk
Karaganda medical university
Kazakhstan


Yu. M. Fomenko
Karaganda medical university
Kazakhstan


References

1. Буримская Д. В.Смешанное обучение в высшем образовании //Информационное общество. - 2016. - №1. - С. 48-54.

2. Дронова Е. Н. Организационно-педагогические условия эффективного использования системы дистанционного обучения Moodle в учебном процессе магистратуры в педагогическом вузе //Информатика и образование. - 2017. - №7. - С. 51-57.

3. Елизаров А. М.Использование информационно-коммуникационных технологий в электронном обучении в странах СНГ // Информационное общество. - 2016. - №4-5. -С. 92-103.

4. Лебедева М.Б. Дистанционные образовательные технологии: проектирование и реализация учебных курсов. -СПб: БХВ-Петербург, 2010. - 336 с.

5. Нестерцова С. Г. Индивидуальнопсихологические и познавательные особенности «поколения Yіні/Матер. 66 науч. конф. «Наука ЮУрГУ». - Челябинск: Издательский центр ЮУрГУ, 2014. - С. 1634-1638.

6. Осипов М. В. Модель студента как представителя цифрового поколения // Матер.конф. «Молодежь и наука». - Красноярск: Сиб. федер. ун-т., 2014. - С. 90-95.

7. Петров Д. А. Об условиях эффективности использования дистанционных образовательных ресурсов при реализации основных профессиональных образовательных программ в условиях регионального вуза //Преподаватель XXI века. - 2016. - Т. 1. -№4. - С. 7785.

8. Пронин В. В. Клиповое мышление студента в дистанционном обучении //Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. - 2014. - №2-2. -С. 468-471.

9. Burimskaja D.V.Smeshannoeobuchenie v vysshemobrazovanii//Informacionnoeobshestvo. -2016. -V. 1. - Pp. 48-54.

10. Dronova E.N.Organizacionno-pedagogicheskie uslovijaj effektivnogo ispolzovanija sistemy distancionnogo obuchenija Moodle v uchebnom processe magistratury v pedagogicheskom vuze //Informatika i obrazovanie. - 2017. - V. 7. - Pp. 51-57.

11. Elizarov A. M. Ispolzovanie informacionno-kommunikacionnyh tehnologij v jelektronnom obuchenii v stranah SNG, /A.M.Elizarov, R.M.Elizarova //Informacionnoe obshhestvo. - 2016. - V. 4-5. -Pp. 92-103.

12. Nestercova S. G. Individualno-psihologicheskiei poznavatelnye osobennosti pokolenija Y //Proceedings of the Conference «NaukaJuUrGU». - Cheljabinsk, 2014. - Pp. 16341638.

13. Zubov V. E. Problemy i perspektivy razvitija jelektronnogo obuchenija v Rossii// Professionalnoe obrazovanie v sovremennom mire. -2016. - V. 6. -Pp. 636-643.


Review

For citations:


Kabildina N.A., Beisenayeva A.R., Poluektova Y.L., Zhumaiiyeva V.A., Kruk Ye.V., Fomenko Yu.M. EXPERIENCE OF REMOTE TRAINING USING THE MOODLE PLATFORM AT THE ONCOLOGY DEPARTMENT OFKARAGANDAMEDICAL UNIVERSITY. Medicine and ecology. 2020;(2):89-94. (In Russ.)

Views: 188


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)