Preview

Medicine and ecology

Advanced search

USE OF ACTIVE METHODS OF TRAINING FOR TRAINING OF SPECIALISTS OF PUBLIC HEALTH

Abstract

Experience of introduction and assessment of efficiency of a method of a business game when holding practical occupation at students 2 courses of specialty "Public Health Care" on discipline "The general hygiene" is shown in article. The scenario of a business game which contains rules of its carrying out, the description of roles, instructing for each participant, the timing and equipment is in detail painted. The scenario of a business game containing rules of its carrying out, the description of roles, instructing for each participant, the timing and equipment is in detail painted. The scenario of a business game is based on use of situational tasks where the initial game situation is described. The method of questioning carried out feedback with students. The analysis of results of questioning showed that the vast majority of students are satisfied with supply of material on occupation, having highly appreciated the developed and implemented scenario of a business game. From the point of view of pedagogical staff of department the done work allowed to get positive pedagogical experience and makes a certain contribution to practice of use of active methods of training.

About the Authors

M. G. Kalishev
Karaganda medical university
Kazakhstan


S. I. Rogova
Karaganda medical university
Kazakhstan


L. N. Lapshina
Karaganda medical university
Kazakhstan


References

1. Абдрахманова А. О. Эффективные методы преподавания в медицинском вузе. Методические рекомендации /А. О. Абдрахманова, М. А. Калиева, А. А. Сыздыкова. - Астана, 2015. - 55 с.

2. Ванюшин В. Н. Деловая игра в обучении: научно-практическое пособие. - Дзержинск: Конкорд, 2015. - 131 с.

3. Досмагамбетова Р. С. Педагогический процесс в медицинском образовании: монография /Р. С. Досмагамбетова, Ш. С. Калиева, Г. С. Кемелова. - Караганда, 2012. - 172 с.

4. Жумабекова Г. С. Метод обучения CBL на кафедре скорой и неотложной медицинской помощи №2 /Г. С. Жумабекова, С. А. Ибраев, Б. С. Оразбаева //Медицина и экология. - 2017. - № 2(83). - С. 93-97.

5. Курьяков И. А. Деловая игра в учебном процессе и целесообразность ее использования в современных условиях /И. А. Курьяков, B. А. Шамис, Н. А. Шарипова //Сибирский торгово-экономический журнал. - 2014. - №1. - C. 61-64.

6. Малышева М. А. Современные технологии обучения в ВУЗе (опыт НИУ ВШЭ в Санкт -Петербурге): Метод. пособие. - СПб: Отдел оперативной полиграфии НИУ ВШЭ, 2011. -134 с.

7. Махмутова А. С. Использование активных методов обучения на занятиях по контролю качества лекарственных средств /А. С. Махмутова, А. Ж. Сарсенбекова, А. Т. Медешова //Медицина и экология. - 2017. - №2 (83). - С. 93-97.

8. Напалкова М. В. Деловая игра как активный метод обучения //Интеграция образования. - 2012. - №2. - С. 17-20.

9. Полковникова Ю. А. Деловая игра: методические указания к проведению деловой игры для студентов среднего профессионального образования. «Рецептурно-производственный отдел аптеки». - Воронеж: Издательский дом ВГУ, 2015. - 32 с.


Review

For citations:


Kalishev M.G., Rogova S.I., Lapshina L.N. USE OF ACTIVE METHODS OF TRAINING FOR TRAINING OF SPECIALISTS OF PUBLIC HEALTH. Medicine and ecology. 2019;(2):75-79. (In Russ.)

Views: 241


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)