Preview

Medicine and ecology

Advanced search

DISTANCE EDUCATION IN MEDICINE

Abstract

This article presents the experience of distance learning technologies using in a medical university on the example of the disciplines «Psychiatry and Narcology» for students of the 5th year of study in the specialty «General Medicine». The authors of the article share the principles and values of teaching medical students, they also note the possibility of using distance learning technologies in the process of acquiring knowledge. The article presents the experience of using distance learning technologies in the discipline «Psychiatry and Narcology» based on the Moodle educational environment.

About the Authors

M. Yu. Antonovich
Medical university of Karaganda
Kazakhstan


M. Yu. Lyubchenko
Medical university of Karaganda
Kazakhstan


References

1. Дистанционное обучение (опыт реализации в ВКГТУ) /Под Г. М. Мутанова. - Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2006. - 320 с.

2. Закон Республики Казахстан «Об образовании». Статья 43.

3. Канаво В. Достоинства и недостатки дистанционного обучения через интернет // Бизнесобразование в России. - URL: http:// www.curator.ru/doplus.html.

4. Назарбаев Н. А. «Стратегия «Казахстан -2050»: новый политический курс состоявшегося государства» //Послание Президента РК народу Казахстана от 14.12.2012 г.

5. Черноталова К. Л. Дистанционное обучение в самостоятельной работе студентов очной формы обучения технических вузов /К. Л. Черноталова, Е. Е. Гончаренко //Концепт. -2013. - №11. - С. 68-74.


Review

For citations:


Antonovich M.Yu., Lyubchenko M.Yu. DISTANCE EDUCATION IN MEDICINE. Medicine and ecology. 2019;(1):119-122. (In Russ.)

Views: 198


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)