Preview

Медицина және экология

Кеңейтілген іздеу

«ЕҢБЕК ГИГИЕНАСЫ» ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУ ПРОЦЕСІНЕ ДУАЛЬДЫ ОҚЫТУ ЭЛЕМЕНТТЕРІН ЕНГІЗУ ТӘЖІРИБЕСІ

https://doi.org/10.59598/ME-2305-6053-2025-115-2-158-162

Толық мәтін:

Аңдатпа

Зерттеудің мақсаты. Студенттердің білім беру процесіндегі өзгерістерге қанағаттану дәрежесін зерделеу және талдау арқылы «Еңбек гигиенасы» пәнін игеру кезінде «Қоғамдық денсаулық сақтау» мамандығының студенттерінде дуальды оқыту элементтерін енгізудің тиімділігін бағалау.
Материалдар және әдістер. «Қоғамдық денсаулық сақтау» мамандығының 3 және 4 курс студенттері арасында үздіксіз көлденең зерттеу жүргізілді. «Еңбек гигиенасы»пәнінен өту кезінде студенттердің дуальды оқытуға қанағаттануын зерттеу екі кезеңнен тұрды. Бірінші кезең-арнайы жасалған сауалнаманы қолдана отырып, анонимді онлайн сауалнама. Екінші кезеңде студенттермен офлайн форматта сұхбат жүргізілді, онда дуальды оқытуға деген көзқарас нақтыланды.
Нәтижелер және талқылау. Ғылыми-зерттеу санитариялық-гигиеналық зертхана базасында еңбек гигиенасы бойынша практикалық дағдыларды пысықтауға қанағаттану бойынша сауалнама нәтижелері былайша бөлінді: респонденттердің 86,5%-ы практикалық дағдыларды пысықтауға толық қанағаттанды, респонденттердің 10,8%-ы практикалық дағдыларды пысықтауға ішінара қанағаттанғандығын атап өтті, өйткені олар өздерінің практикалық дағдыларын тікелей өндірістік жағдайларда шыңдағысы келеді, студенттердің 2,7%-ы ғылыми-зерттеу санитарлықгигиеналық зертханасының базасында практикалық дағдыларды пысықтауға толық қанағаттанбайды, бұл жауаптың маңызды себебін түсіндірмейді.
Әлеуметтік-психологиялық ахуал еңбек гигиенасының теориялық мәселелерін зерделеу кезінде және практикалық негізде студенттердің 92%-ы қанағаттандырылды. Бұл ретте, әңгімелесу барысында студенттер оқытушымен және тәлімгермен мәселелерді егжей-тегжейлі пысықтау үшін пән бойынша бөлінген сағат көлемінің жетіспеушілігін атап өтті.
Қорытындылар. Дуальды оқыту элементтерін енгізу студенттердің қанағаттану деңгейіне, ең алдымен, жұмыс орнында теориялық білім мен практикалық дағдыларды бекіту мүмкіндігіне оң әсер етті. Сауалнамаға қатысқан студенттердің көпшілігі әлеуметтік-психологиялық климатқа және дуальды оқытуды ұйымдастыруға толығымен қанағаттанады, оны дәстүрлі формалармен салыстырғанда тиімдірек деп санайды. 

Авторлар туралы

М. Г. Қалишев
«Қарағанды медициналық университеті» КЕАҚ Қоғамдық денсаулық мектебі
Қазақстан

100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40



С. И. Рогова
«Қарағанды медициналық университеті» КЕАҚ Қоғамдық денсаулық мектебі
Қазақстан

100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40



Ж. Ж. Жарылқасын
«Қарағанды медициналық университеті» КЕАҚ Қоғамдық денсаулық мектебі
Қазақстан

100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40



Д. С. Әбітаев
«Қарағанды медициналық университеті» КЕАҚ Қоғамдық денсаулық мектебі
Қазақстан

100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40



А. Ж. Жиенбекова
«Қарағанды медициналық университеті» КЕАҚ Қоғамдық денсаулық мектебі
Қазақстан

100008, Қарағанды қ., Гоголь к-сі, 40



Әдебиет тізімі

1. Шамуратова Г.Ю. Синергетический подход как форма многовариантности в образовательном процессе. Молодой ученый. 2017; 22 (156): 203-205.

2. Мубараков А.М. Обучение в рамках дуальной системы обучения. http://www.rusnauka.com/40_OINBG_2014/Pedagogica/5_183404.doc.htm

3. Растегаева Д.А. Особенности дуального образования в системе подготовки бакалавров. Мир науки, культуры, образования. 2018; 1 (68): 97-99.

4. Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 21 января 2016 года № 50 «Об утверждении Правил организации дуального обучения». https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013422

5. Яров Д.В. Дуальная система подготовки компетентных, востребованных рынком труда выпускников образовательных организаций СПО. https://nsportal.ru/npo-spo/obrazovanie-ipedagogika/library/2020/01/12/dualnaya-modelobucheniya

6. Решетников Д.Л. Организация системы дуального обучения в сфере образования: региональный аспект. Тольятти; 2017: 34.

7. Образцов И.В. Удовлетворенность студентов качеством обучения в вузе: социологический анализ на примере МГЛУ. Вестник МГЛУ. 2017; 2 (786): 221-241.

8. Аканов А.А. Дуальная форма медицинского образования как продукт социального партнерства. Вестник КазНМУ. 2013; 4: 38-42.

9. Измеров Н.Ф., Кириллов В.Ф. Гигиена труда. М.: ГЭОТАР-Медиа; 2016: 480.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Қалишев М.Г., Рогова С.И., Жарылқасын Ж.Ж., Әбітаев Д.С., Жиенбекова А.Ж. «ЕҢБЕК ГИГИЕНАСЫ» ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУ ПРОЦЕСІНЕ ДУАЛЬДЫ ОҚЫТУ ЭЛЕМЕНТТЕРІН ЕНГІЗУ ТӘЖІРИБЕСІ. Медицина және экология. 2025;(2):158-162. https://doi.org/10.59598/ME-2305-6053-2025-115-2-158-162

For citation:


Kalishev M.G., Rogova S.I., Zharylkasyn Zh.Zh., Abitaev D.S., Zhienbekova A.Zh. EXPERIENCE OF INTRODUCING ELEMENTS OF DUAL TRAINING INTO THE EDUCATIONAL PROCESS IN THE DISCIPLINE «OCCUPATIONAL HYGIENE». Medicine and ecology. 2025;(2):158-162. (In Russ.) https://doi.org/10.59598/ME-2305-6053-2025-115-2-158-162

Қараулар: 10


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)