Preview

Medicine and ecology

Advanced search

PECUIIARTTIES OF TEACHING ELECTIVE DISCIPLINE «HYGIENE OF SPECIAL EDUCATION INSTITUTIONS»

Abstract

The article presents an analysis of the work program for the discipline «Hygiene of special education institutions» on the specialty «Public health». The work program clearly articulates the goals and objectives of training in the context of achieving competencies, in accordance with the Dublin descriptors, the final results of training are systematized. Teachers of department conduct and acquaint students with the work of specialized institutions.

About the Authors

Zh. K. Shaikhina
Karaganda state medical university
Kazakhstan


G. N. Taiiyeva
Karaganda state medical university
Kazakhstan


G. A. Bakaramova
Karaganda state medical university
Kazakhstan


References

1. «Білім беру объектілеріне қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талаптар» санитариялық қағидалары. - ҚР Денсаулық сақтау министрлігі 2017 жылдың 16 тамызында № 611 бұйрығы.

2. Косарев И. И. Пути оптимизации учебного процесса в вузе //Сб. тез. Медицинского образования VI Общерос. конф. - М., 2015. -С. 178-199.

3. Русина Н. А. Компетентностный подход в системе высшего медицинского образования //Высшее образование в России. - 2010. -№2. - С. 101-107.

4. Сарсенбаева С. С. Медициналық жоғарғы оқу орындарындағы белсенді оқыту әдістері /С. С.Сарсенбаева, Ш. Х. Рамазанова. - Алматы, 2011. - 44 б.


Review

For citations:


Shaikhina Zh.K., Taiiyeva G.N., Bakaramova G.A. PECUIIARTTIES OF TEACHING ELECTIVE DISCIPLINE «HYGIENE OF SPECIAL EDUCATION INSTITUTIONS». Medicine and ecology. 2018;(2):139-141. (In Russ.)

Views: 184


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)