Preview

Medicine and ecology

Advanced search

INTERDISCIPLINARY STUDIES USING CBL METHODOLOGY IN THE TRAINING OF STUDENTS OF MEDICAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT

Abstract

The article is devoted to analysis of the effectiveness of the application of modern teaching methods Cased based learning (CBL) during the interdisciplinary studies. The authors established that applying the active teaching methods in education process increases the interest and motivation for learning, stimulates the development of effective communication skills, promotes the formation of critical thinking from early courses.

About the Authors

S. M. Kabiyeva
Karaganda state medical university
Kazakhstan


R. Ye. Zhetpisbayeva
Karaganda state medical university
Kazakhstan


Ye. A. Korneyeva
Karaganda state medical university
Kazakhstan


V. V. Kuriiova
Karaganda state medical university
Kazakhstan


M. O. Kydyraliyeva
Karaganda state medical university
Kazakhstan


References

1. Досмагамбетова Р. С. Особенности медицинского образования в Казахстане /Р. С. Досмагамбетова, И. М. Риклефс, В. П. Риклефс //Медицинское образование и профессиональное развитие.-2014.-№4 (18).-С.75-85.

2. Кабиева С. М. Междисциплинарный подход в обучении студентов младших курсов /С. М. Кабиева, Н. К. Дюсембаева, Е. А. Корнеева //Медицина и экология. - 2017. -№1. - С. 150-153.

3. Мустафина И. О. Методы активного обучения CBL с позиции доказательности / И. О. Мустафина, Е. С. Утеалиев //Вестник КазН-МУ. - 2016. - №2. - С. 419-423.

4. Послание президента РК Н. А. Назарбаева: «Новые возможности развития в условиях четвертой промышленной революции» от 10 января 2018 г.

5. Телеуов М. К. Инновационные технологии в обучении и оценке учебных достижений студентов студентов Карагандинского государственного медицинского университета: монография /М. К. Телеуов, Р. С. Досмагамбетова, В. Б. Молотов-Лучанский. - Караганда, 2010. - 118 с.

6. Указ Президента Республики Казахстан об утверждении: Государственная программа развития образования и науки Республики Казахстан от 1 марта 2016 года //Стратегии и программы Республики Казахстан

7. HawkinsD. A Team-based Learning Guide for Faculty in the Health Professions. - England: AuthorHouse, 2014. -112 p.


Review

For citations:


Kabiyeva S.M., Zhetpisbayeva R.Ye., Korneyeva Ye.A., Kuriiova V.V., Kydyraliyeva M.O. INTERDISCIPLINARY STUDIES USING CBL METHODOLOGY IN THE TRAINING OF STUDENTS OF MEDICAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT. Medicine and ecology. 2018;(2):125-130. (In Russ.)

Views: 198


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)