Preview

Medicine and ecology

Advanced search

APPLICATION OF COMPETENCE-ORIENTED APPROACH IN THE STUDY OF RADIOLOGY

Abstract

This paper discusses the principles of competence-based approach in higher medical education; there is an analysis of technological principles of the training process on the basis of competence. In particular, there is the discussion of the system of relations of departments in the medical school on the basis of key competencies. The procedure for the introduction of key competencies in the work programs of the medical school is given in this paper.

About the Authors

M. A. Yermekova
Karaganda state medical university
Kazakhstan


G. A. Zholdybayeva
Karaganda state medical university
Kazakhstan


I. V. Polozhayeva
Karaganda state medical university
Kazakhstan


S. T. Sapiyeva
Karaganda state medical university
Kazakhstan


M. B. Bimenova
Karaganda state medical university
Kazakhstan


References

1. Болонский процесс в вопросах и ответах /В. Б. Касевич, Р. В. Светлов, А. В. Петров, А. А. Цыб. - СПб, 2004. - 108 с.

2. Дуйсекеев А. Д. Принципы компетентностного подхода в высшей медицинской школе КазНМУ им. Д. С. Асфендиярова /А. Д. Дуйсекеев, А. В. Балмуханова, Д. О. Карибаева // Вестник КазНМУ. - 2013. - №4. - С. 374-376.

3. Зимняя И. А. Ключевые компетенции -новая парадигма результата современного образования //Эйдос. - 2006. - 5 мая. - http:// www.eidos.ru/journal/2006/0505.htm.

4. Коган Е. Я. Компетентностный подход и новое качество образования //Современные подходы к компетентностно-ориентированному образованию /Под ред. А. В. Великановой. - Самара: Профи, 2001 - 288 с.

5. Хуторский А. В. Дидактическая эвристика. Теория и технология креативного обучения. - М.: Изд-во МГУ, 2003. - 416 с.


Review

For citations:


Yermekova M.A., Zholdybayeva G.A., Polozhayeva I.V., Sapiyeva S.T., Bimenova M.B. APPLICATION OF COMPETENCE-ORIENTED APPROACH IN THE STUDY OF RADIOLOGY. Medicine and ecology. 2018;(2):117-120. (In Russ.)

Views: 201


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)