Preview

Medicine and ecology

Advanced search

THE BENEFITS AND DIFFICULTIES OF DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES FOR PRACTICAL EXERCISES

Abstract

The article notes that due to the spread of the COVID-19 coronavirus, a state of emergency is being introduced, and students of all universities are being trained using distance learning technologies. Online and Offline learning is a form of organizing teacher training using Internet resources at a certain distance at the current time by viewing from the screen and exchanging information. Ability to use the Microsoft Teams and Webex Meetings platforms. Ability to master the disadvantages of distance learning technology via the Internet. Improve online knowledge, update your knowledge in the information space.

About the Authors

D. E. Askarbekov
Karaganda medical university
Kazakhstan


S. . Sunkhar
Karaganda medical university
Kazakhstan


A. T. Bektursunova
Karaganda medical university
Kazakhstan


D. E. Zhupenova
Karaganda medical university
Kazakhstan


T. A. Kenzhetaeva
Karaganda medical university
Kazakhstan


A. S. Akhaeva
Karaganda medical university
Kazakhstan


G. S. Aitmukusheva
Karaganda medical university
Kazakhstan


S. A. Turlybekova
Karaganda medical university
Kazakhstan


A. B. Kisabekova
Karaganda medical university
Kazakhstan


References

1. Ахметова Г. К. Білім беру ұйымдарына электрондық оқыту жүйесін енгізу жағдайында педагогтардың біліктілігін арттыруды ұйымдастыру әдістемесі /Г. К. Ахметова, Ж. А. Караев, С. Т. Мухамбетжанова. - Алматы: АҚ «ҰБАО «Өрлеу», 2015. - 124 б.

2. Ғылыми еңбектерінің жинағы «Актуальные проблемы гуманитарных, социальных и экономических наук» /Академик Н. Г. Хохловтың жалпы баспасөз. - М.:МГИУ, 2015, 395 б.

3. Канаво В. Достоинства и недостатки дистанционного обучения через интернет // Бизнес образование в России. - URL: http:// www.curator.ru/doplus.html

4. Қазақстан және ТМД елдеріндегі білім беруді ақпараттандырудың IV Халықаралық форумының ғылыми мақалалар жинағы

5. Қазақстан Республикасының 20112020 жылдардағы білімді дамытудың Мемлекеттік Бағдарламасы, http://www.edu.gov.kz

6. «Коронавирустық инфекцияның таралуына байланысты шектеу шаралары кезеңінде білім беру ұйымдарында оқу процесін іске асыру жөніндегі әдістемелік ұсынымдарды бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 13 тамыздағы № 345 бұйрығынан.

7. Миндубаева Ф. А. Опыт использования современных образовательных технологий в медицинском образовании //Международный журнал экспериментального образования. -2016. - №8. - С. 26-28.

8. Назарбаев Н. А. «Стратегия «Казахстан - 2050»: новый политический курс состоявшегося государства» //Послание Президента РК народу Казахстана от 14.12.2012 г.

9. Полат Е. С. Қашықтықтан оқутудың педагогикалық технологиялары. - М., 2017. - 112 с.

10. Сергиенко И. В. Қашықтықтан оқыту процесін модельдеу негіздері //Білім берудегі инновациялар. - 2015. - №2. - Б. 43-53.

11. Толстоухова И. В. Дистанционное обучение как современная педагогическая технология //Человек и образование. - 2016. -№2 (47). - С. 98-100.

12. Черемисин А. Г. Интернетті дамыту -ақпараттық қоғамдағы білім //Білім берудегі инновациялар. - 2015. - №5. - Б. 36-40.

13. Basic Medical Education WFME Global Standards for Quality Improvement. The 2012 Revision. WFME Office. - Denmark: University of Copenhagen, 2012. - 46 р.


Review

For citations:


Askarbekov D.E., Sunkhar S., Bektursunova A.T., Zhupenova D.E., Kenzhetaeva T.A., Akhaeva A.S., Aitmukusheva G.S., Turlybekova S.A., Kisabekova A.B. THE BENEFITS AND DIFFICULTIES OF DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES FOR PRACTICAL EXERCISES. Medicine and ecology. 2021;(1):76-80.

Views: 173


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-6045 (Print)
ISSN 2305-6053 (Online)