EXPERIENCE OF THE FORMATION OF PROFESSIONAL SKILLS IN CLINICAL PHARMACOLOGY AMONG STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITIES
Abstract
About the Authors
Sh. S. KaliyevaKazakhstan
Ye. A. Yukhnevich
Kazakhstan
A. Kh. Abushakhmanova
Kazakhstan
O. A. Amenova
Kazakhstan
N. A. Simokhina
Kazakhstan
References
1. Ашурова Р. Д. Процесс формирования профессиональной компетентности студентов //Матер. науч.-практ. конф., посвященной 75-летию Владивостокского базового мед. колледжа. - Владивосток, 2000. - С. 81-83.
2. Глулюва В. А. Формирование профессионального мышления у студентов-первокурсников /В. А. Глулюва, Н. Е. Морозова, И. А. Черенков, П. П. Пучкова //Морфол. ведомости. -2002. - №12. - С. 122-123.
3. Гусев Ю. С. Созревание профессиональных интересов у студентов-стоматологов в процессе учебной деятельности //Матер. 2 рег. науч.-практ. конф. «Становление личности будущего врача». - Омск, 2000. - С. 52-56.
4. Доника А. Д. Нравственно-психологические аспекты профессиональной подготовки студентов-медиков //Матер. междунар. науч.-практ. конф. - Воронеж, 2004. - С. 34-38.
5. Коржуев А. В. Формирование профессионально-значимых мыслительных знаний и способов деятельности у студентов медвузов / А. В. Коржуев, Е. В. Шевченко, Е. Л. Рязанова //Сиб. Мед. ж-л. - 2000. - №1. - С. 70-72.
6. Матвиенко В. В. Проблемы высшего медицинского образования //Докл. академии военных наук. Сарат. воен. ин-та ВВМВДРФ. -2001. - №7. - С. 15-19.
7. Тетенев Ф. Ф. Формирование и развитие клинического мышления - важнейшая задача медицинского образования /Ф. Ф. Тетенев, Т. Н. Бодрова, О. В. Калинина //Успехи современного естествознания. - 2008. - №4. -С. 63-65.
8. Фомина Т. К. К вопросу о формировании профессионального самоопределения личности студента мед. вуза //Вестник ВМА. -2000. - №4. - С. 243-244.
9. Ясько Б. А. Экспертный анализ профессионально важных качеств врача // Психологический журнал. - 2004. - Т. 25, №3. - С. 71-78.
10. Abrahamson St. Doctors to be //Lancet. - 2000. - №8826. - P. 1023.
11. Bligh J. More medical students for England //Med. Educ. - 2001. - V. 35 (8). - P. 712713.
12. Dangerfield P. Medical student debt in the United Kingdom //Med. Educ. - 2001. - V. 35 (7). - P. 619-621.
13. Fontaine S. Should medical student assessment be by standards or by rank? /S. Fontaine, T. J. Wilkinson //N. Z. Med. J. - 2001. - V. 114 (1135). - P. 314-315.
14. Giordani В. Effectiveness of a formal post-baccalaureate pre-medicine program for underrepresented minority students /В. Giordani, A. S. Edwards, S. S. Segal //Acad. Med. - 2001. - V. 76 (8). - P. 844-848.
15. Gordon Rouse K. A. Resilient students' goals and motivation. //J. Adolesc. - 2001. - V. 24 (4). - P. 461-472.
16. Hampshire A J. What can students lern from studying medicine in literature? /A. J. Hampshire, A. J. Avery //Med. Educ. - 2001. - V. 35 (7). - P. 687-690.
17. Horsburgh M. Multiprofessional learning: the attitudes of medical, nursing and pharmacy students to shared learning /M. Horsburgh, R. Lamdin, E. Williamson //Med. Educ. - 2001. -V. 35 (9). - P. 876-883.
18. Howe A. Patient-centred medicine through student-centred teaching: a student perspective on the key impacts of community-based learning in undergraduate medical education // Med. Educ. - 2001. - V. 35 (7). - P. 666-672.
Review
For citations:
Kaliyeva Sh.S., Yukhnevich Ye.A., Abushakhmanova A.Kh., Amenova O.A., Simokhina N.A. EXPERIENCE OF THE FORMATION OF PROFESSIONAL SKILLS IN CLINICAL PHARMACOLOGY AMONG STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITIES. Medicine and ecology. 2019;(2):60-67. (In Russ.)